PedicureHilda 218887777Voeten en diabetes
Wie diabetes heeft, kan met late complicaties te maken krijgen, zoals beschadigingen van het zenuwstelsel en/of aantasting van de bloedvaten. Dit kan leiden tot een verminderd gevoel in de voeten, waardoor u pijn of warmte minder of in het geheel niet meer voelt. Hierdoor is er een grotere kans op infecties of wondjes van de voeten. Omdat de genezing van wondjes vaak moeizamer verloopt, is er kans op complicaties, de diabetische voet genoemd. Het is dan ook verstandig uw voeten dagelijks te controleren en te laten verzorgen door een voetverzorger met de aantekening “diabetische voet “.

Voeten en reuma
Mensen met reuma ontdekken hoe belangrijk hun voeten zijn: 70-80% krijgt voetklachten.

Door de ziekte krijgen de voeten vaak een andere vorm, ‘normale’schoenen passen niet meer en het lopen doet pijn. Het is dan ook van groot belang dat juist veel aandacht wordt besteed aan de verzorging van deze voeten, om zodoende complicaties in de vorm van wondjes, vergroeiïngen of onstekingen te voorkomen. Het is dan ook verstandig uw voeten dagelijks te controleren en te laten verzorgen door een voetverzorger met de aantekening “reumatische voet “.

Code van de voetverzorger
Het codecertificaat geeft aan dat ik als pedicure voldoe aan alle wettelijke- en branche-eisen die worden gesteld aan hygiëne, arbeidsomstandigheden en milieu.

Cosmetische voetverzorging
Een verwenbehandeling van de voeten, bestaande uit een voetbad, een scrub (peeling), een verwarmend of verkoelend voetmasker en een voet- en onderbeenmassage. Ik werk met de producten van Signora Collina: cosmetische voetverzorging met een passie voor de natuur (100% natuurlijk), op basis van aromatherapie.

Harsen
Voor het verwijderen van (overmatige) beharing. Door de techniek goed te beheersen is deze behandeling nauwelijks pijnlijk te noemen.
Voordeel is dat de haren gemiddeld 4-6 weken wegblijven.